Stage, tafelberg en braaien.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tom Dijk - WaarBenJij.nu Stage, tafelberg en braaien.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

Stage, tafelberg en braaien....

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste week stage is voorbij, veel contacten moeten leggen en vooral gehoord wat we komende weken gaan doen. Xippe en ik gaan een video over blood culture procedure (bloedafname) opnieuw maken. Dit omdat deze procedure is verouderd en de video onder universiteitsniveau was. Helaas wachten we nog steeds op een filmdatum, die inmiddels al 3 keer is uitgesteld...... (edit: inmiddels is bekend dat het vrijdag eindelijk gaat lukken om te filmen). Frustrerend, maargoed: Zuid-Afrika hè. We hebben een introductiepresentatie moeten doen en ik heb wat ontwerp-gerichte opdrachten van een contactstudent die ons helpt met de video gekregen waarmee ik aan de gang kan.

Verder hebben we deze week een gezellige introborrel gehad vanuit ons kamerverhuurbedrijf, bovenop het grand daddy hotel waar campers op het dak staan en een erg mooi dakterras.We zijn hierna nog even de stad in gegaan.

In het weekend zijn we zaterdags om 6 uur opgestaan, waarna we om half 7 de tafelberg op zijn gaan klimmen. Na ongeveer 3 keer en 1.5 uur fout te zijn gelopen met uiteindelijk een hike van 6 uur en 3 liter zweet later, hebben we de top en de kabelbaan bereikt. Echt een prachtig uitzicht en een groot avontuur: klimmen op rotsen, kleine laddertjes, trapjes etc.

Na de tafelberg zijn we naar huis gegaan en had een huisgenoot uit Amerika een huisbraai georganiseerd. Heel het huis vol met amerikanen en goed veel vlees eten dus. Om de drukte maar even te ontvluchten zijn we met onze ''europese'' groep maar even een cocktail gaan drinken en een potje beerpong gaan spelen bij de studentenkroeg hier in de wijk.

Zondags met een kleine kater...... om 10 uur op om naar Mzolis te gaan. Dit is een heel bekende tent in de townships waar je met een groep eerst vlees moet kopen van een soort cafetariadame waarna je dit naar de braai kan brengen en een uur later je vlees op kan halen om op te eten. Hier kwam de Zuid-Afrikaanse cultuur ook weer duidelijk naar voren: dansende groepen mensen, goed wat alcohol en een heel gezellige sfeer.

Het is hier prima vol te houden.
ek sien julle vinnig weer ;-) ;-)
Tom

• 26 Februari 2014 - 14:52

Rieki Van Dijk:

Hoi Tom,

Zijn de opdrachten die je hebt gekregen interessant en goed te doen?
    Tot nu toe lijk je in ieder geval genoeg tijd over te houden om leuke dingen te doen. Ik hoop dat het lukt om je tijd goed te verdelen tussen het land bekijken, stappen en af en toe ook nog wat slapen om weer fit aan een nieuwe werkdag te kunnen beginnen.
    Geniet (en drink met mate!) Maten zijn daar genoeg zo te zien aan je foto's

Groeten van Riekii

• 27 Februari 2014 - 22:08

Lot:

Hoi Tom
    Ik zie wel dat jullie het erg " zwaar " hebben daar in het warme Kaapstad.
    Een woning waar het goed vertoeven is , lekker eten , gezellige uitstapjes en
    Drank voor een mooi prijsje
    Af en toe iets voor school doen , maar ik denk dat het stappen zwaarder is?
    Geniet ervan
    Groetjes Lot en Sjef en voor de komende dagen : alaaf

• 28 Februari 2014 - 22:49

Helma:

hoi tom
    leuk om je ervaringen te lezen en de foto's te zien van het huis en de omgeving